۲۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۷
کد خبر: ۵۹۷۸۷۴
رییس ستادکل نیروهای مسلح در دیدار مراجع:

نیروهای مسلح در اوج اقتدار و آمادگی قرار دارد|جرأت حمله از دشمن سلب شده است

نیروهای مسلح در اوج اقتدار و آمادگی قرار دارد|جرأت حمله از دشمن سلب شده است
سرلشکر باقری با بیان این که نیروهای مسلح در اوج دانش فنی، اقتدار و آمادگی قرار دارند، تأکید کرد که جرأت حمله به کشور از دشمنان سلب شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا، سرلشکر محمدحسین باقری رییس ستاد کل نیروهای مسلح امروز در دیدار مراجع تقلید و علما با گرامیداشت 40 سالگی انقلاب اسلامی و تسلیت حادثه  تروریستی خاش گفت: بعد از دوارن دفاع مقدس رهبر معظم انقلاب تصمیم گرفتند که برای اداره ارتش، سپاه، نیروی انتظامی و وزارت دفاع یک ستاد فرماندهی کل قوا ایجاد کنند.

وی افزود: حدود 30 سال این ستاد فعالیت می کند و وظیفه دارد که برای نیروهای مسلح سیاستگذاری و برنامه ریزی کلان کرده و بر آن ها نظارت کند، این ستاد از عناصر سپاهی، ارتشی و نیروی انتظامی تشکیل شده است.

سرلشکر باقری با بیان این که با فرماندهی مدبرانه رهبر معظم انقلاب نیروهای مسلح با موفقیت کارها و برنامه های خود را پیش می برند، اظهار داشت: بیشترین تأکید را بر جذب عناصر مؤمن و انقلابی برای نیروهای مسلح داریم و در تربیت و آموزش هم همین مسیر را طی می کنیم و بحمدالله از نعمت روحانیت در سازمان های نیروهای مسلح، عقیدتی سیاسی ها و نمایندگی های ولی فقیه بهره مند هستیم و دروس عقیدتی و بصیرت سیاسی دنبال می شود.

وی ادامه داد: از تأکیدات رهبر معظم انقلاب تعمیق معنویت و بصیرت در نیروهای مسلح است که دنبال می شود، خوشبختانه وضعیت مناسبی از این جهت در اقشار نیروهای مسلح وجود دارد.

رییس ستادکل نیروهای مسلح وضعیت صنایع دفاعی کشور را مناسب ارزیابی کرد و ابراز داشت: در کشور اوج فناوری، تکنولوژی و دانش فنی در نیروهای مسلح وجود دارد و حدود 85 درصد از تسلیحات و تجهیزات در داخل ساخته می شود که اصلا با قبل از انقلاب قابل مقایسه نیست.

وی عنوان کرد: در مقابله با تهدیدات علیه جمهوری اسلامی در خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان و مرزهای زمینی و هوایی نیروهای مسلح مسؤولیت دفاع از کشور را دارند که بحمدالله وضعیت مناسب و اقتدار خوبی وجود دارد، با قاطعیت می توان اعلام کرد که  جرأت حمله نظامی از دشمن سلب شده است و به فعالیت های تروریستی، ضد امنیتی، جاسوسی و عملیات های سایبری، اقدامات فرهنگی و عملیات های روانی روی آورده اند.

سرلشکر باقری خاطرنشان کرد: در همه زمینه های بیان شده نیروهای مسلح در حد مسؤولیت خود در حال ایفای نقش است، در دور کردن تهدید از مرزهای کشور و جنگ در سوریه و عراق با داعش و تکفیری ها و آزاد سازی این سرزمین ها و دفاع از حرم اهل بیت(ع) نیروهای مسلح با تجربه ای که داشتند فعالیت های چشمگیری کردند و وضعیت مناسبی در عراق و سوریه ایجاد شده اما دشمن سعی دارد این تهدید را به افغانستان و پاکستان بیاورد.

وی اضافه کرد: حادثه تلخ سیستان و بلوچستان هم از همین جنس بود، به دلیل این که پاکستانی بیشتر توجه خود را به مرز هندوستان و افغانستان گذاشتند در جوار مرز ایران نیروی زیادی ندارند و عربستان و امارت از این خلأ نیرو بهره می گیرند و تکفیری ها و وهابی ها را با پول و سلاح تأمین می کنند تا عملیات تروریستی انجام دهند.

رییس ستادکل نیروهای مسلح با بیان این که هزار کیلومتر مرز مشترک با پاکستان وجود دارد، گفت: بخش های زیادی از این مرز را پوشانده ایم اما هنوز بخش هایی باز است و تروریست ها از این بخش نفوذ می کنند.

وی افزود: امیدواریم با برنامه ریزی های جدی تر بتوانیم جلوی اینگونه حوادث را بگیریم، با پاکستانی ها صحبت های زیادی شده و رفت و آمدهایی صورت گرفته است  که طرف مقابل قول داد و از دیروز هم عملیاتی را علیه پایگاه های این تروریست ها آغاز کردند تا امنیت را اعاده کنند.

سرلشکر باقری اظهار داشت: توانایی پاکستان برای تأمین امنیت این مرز وسیع پایین است و ما به آن ها اعلام کردیم که اگر توانایی ندارند باید اجازه دهند که ایران وارد شده و مراکز ترویستی را نابود کنند، با جدیت حادثه ترویستی اخیر را دنبال می کنیم تا انتقام خون شهدای عزیز گرفته شود.

وی ادامه داد: در کنار بحث دفاع و امنیت که خوشبختانه امنیت قابل قبولی در ایران وجود دارد، نیروهای مسلح تلاش دارند در همه امور به مردم کمک کنند، در امر سازندگی پروژه های بزرگی انجام شده و در دست انجام است که یکی از بخش های پالایشگاه ستاره خلیج فارس در بندرعباس افتتاح شد که یک سوم بنزین کشور در این پالایشگاه تولید می شود و سپاه این طرح بزرگ را انجام داده است.

رییس ستادکل نیروهای مسلح براز داشت: نیروهای مسلح در سازندگی راه ها، محرومیت زدایی و تأمین نیازهای مردم هم فعال هستند و در بسیج فعالیت بسیار گسترده ای انجام شده و توسعه پیدا خواهد کرد، مطالبه رهبر انقلاب از بسیج داشتن 8 میلیون نفر بسیجی پای کار، مؤمن و انقلابی است.

وی عنوان کرد: تلاش زیادی شده که سربازان در نیروهای مسلح به خوبی تربیت شوند و یک حرفه و مهارتی را بیاموزند و در یک سال و نیم گذشته بیش از 200 هزار نفر از این جوانان یک مهارتی را فراگرفتند و می توانند جذب بازار کار شوند، تلاش داریم تحت فرماندهی رهبر انقلاب در خدمت انقلاب و اسلام باشیم چرا که حضور پرشور تر مردم در 22 بهمن مسؤولیت همه مسؤولان را سنگین تر کرده است.

محمد قمین
ارسال نظرات